Steeds vaker zijn dit pepers, als voorbeeld in het artikel wordt de Naga Jolokia oftewel de Ghost Pepper genomen. Deze in de Indiaanse Assam regio veel gebruikte peper is in de rest van India niet eens zo bekend, toch weet deze extreem hete peper zich een plek in onze hedendaagse eetcultuur te veroveren, doordat hij geassocieerd wordt met ''Indiaas'' eten. Ook het Amerikaanse Noodles & Company durfde door het succes van de bekende sriracha saus in de US het volgens hoofd marketing Mark Mears aan om in alle 500 restaurants de gefermenteerde Koreaanse peper pasta saus gochujang met gehaktballetjes op het menu te zetten. Volgens Mark zijn consumenten steeds meer bereidt om
exotische gerechten uit te proberen door de wereldwijde trend van globalisering. Volgens de National Restaurant Association die hier een studie aan wijde eet 80% van de Amerikanen 1 keer per maand een ethnic food maaltijd. Wie goed om zich heen kijkt ziet in Europa en zeker in Nederland ook deze trend, vaak als eerste bij kleine gespecialiseerde winkels en leuke nieuwe restaurants die een bepaalde eetcultuur op de kaart zetten.
Meer hier over weten,,,
Leest het Engelstalige artikel op epoch times
Geen opmerkingen:
Een reactie posten