Al
eerder hebben we onze webshop bot voorgesteld, maar wellicht is het handig als we uitleggen hoe onze bot werkt. Om te beginnen is de voertaal van onze bot Engels, dat heeft twee redenen de eerste is vrij simpel. Voor het door ons gebruikte webshop platform wordt heel veel ontwikkeld en dat is meest in de Engelse taal. De andere reden is dat we ook veel buitenlandse klanten in verschillende Europese landen hebben, hierdoor is het handig om voor één toch wel universele taal te kiezen.
How it works
Als eerste klik je op het oranje logootje bij de bot, hierdoor activeer je de conservatie. De bot zal eerst om je naam vragen, die hij onthoudt bij een volgend bezoek aan onze webshop.
Nadat je je zelf hebt voorgesteld zal de Bot vragen waar hij je mee kan helpen.
Hierbij zal hij je drie opties aanbieden, namelijk Product search (een product zoeken) Support
(Contact zoeken) en order status (info over je bestelling). Mocht je bijvoorbeeld Support aan klikken dan zal de bot vragen naar je mail adres zodat je met de medewerkers van Westlandpeppers contact kan maken. Via het scherm van de bot type je de vraag die je hebt voor ons webshop support team, en deze zullen dan, zo snel als mogelijk is, je vraag beantwoorden via het door jouw opgegeven mail adres.
Wil je echter een product zoeken in onze webshop klik dan op 'product search' de bot zal je dan vragen 'What are you shopping for?' type nu wat je zoekt. Bijvoorbeeld bij het woord 'habanero' zal de bot alle producten voorstellen die in onze shop onder de vlag habanero zijn gecategoriseerd. Zoek je wellicht rode pepers type dan rode pepers in, en de bot zal hetzelfde kunstje doen als bij de zoekvraag habanero,, De bot reageert vrij goed op korte vragen in het Nederlands, en zal hierbij een aantal aanbevelingen laten zien die bij je zoek opdracht horen. Mocht de bot van je vraag niets kunnen maken zal hij je een overzicht tonen van alle categorieën in onze webshop. Zodat je aan de hand van deze opties een betere zoek keuze kan maken, en zelf op zoek kan naar het gezochte artikel in onze webshop.
Als je op Order status klikt, zal de blog je welkom heten in de 'Welcome to Order status section!' En je vragen naar je gebruiksnaam in onze webshop, en je vragen deze in te typen 'Please type your username?'. Ook hierna zul je in contact gebracht met ons webshop support team. Om je vraag over je order status op te lossen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten