donderdag 23 juni 2016

McDonald's test hetere sauzen uit bij 100 franchise bedrijven in Californië

Ook McDonald's volgt natuurlijk de trends in food in de US en test daarom nu bij 100 franchise bedrijven in San Diego County, Californië 2 nieuwe hetere sauzen uit op de "Signature Sriracha" sandwich en de "Jalapeno Double". Volgens Jeanette DeBartolo, een woordvoerster van McDonald's zijn deze nieuwe sauzen ontwikkeld vanuit vraag uit de markt en kijkt het bedrijf er naar uit om de ontwikkelingen te volgen. 

Volgens DeBartolo zijn er geen plannen om deze nieuwe sauzen grootschalig uit te rollen en volgt voorlopig alleen vanaf 7 juli de regio Seattle. Vooral onder druk van de franchise bedrijven probeert McDonald's al een tijdje nieuwe producten uit, vooral met hetere sauzen, dit natuurlijk ook omdat concurrenten hier al eerder mee waren begonnen. De franchise bedrijven voeren de druk op bij McDonald's om zwak verkopende producten te vervangen door producten die de succesvolle gourmet burger ketens en bedrijven in het assortiment hebben. En dat dit producten zijn met een hetere saus er op, komt doordat de hot saus omzet als enige food productgroep steeg met 150 procent sinds 2000. Hot saus is in Amerika geëvolueerd van een niche-product naar een mainstream product.

                                                   Signature Crafted  Sriracha Sandwich Menu,,
foto credits   http://sdmcdonalds.com/
           

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen